Merhaba!
Ben sürekli geliştirilmekte olan Manisa Büyükşehir Belediyesinin yapay asistanıyım.
Size her zaman doğru bilgiyi veremeyebilirim ama yine de elimden geleni yapacağım 🙂
Size nasıl yardımcı olabilirim?

Web sitemizi ziyaret ettiğinizde, IP adresiniz otomatik olarak toplanır.
Bu bilgi, güvenlik önlemlerimizi artırmak, hizmet kalitemizi iyileştirmek ve yasal gerekliliklerimizi yerine getirmek için kullanılmaktadır.
IP adresiniz, kimliğinizi doğrudan belirlemek amacıyla değil, güvenliğimizi sağlamak, dolandırıcılığı önlemek ve teknik sorunları gidermek gibi amaçlarla kullanılmaktadır.
Sohbete başladığınız an bu yükümlülüğü kabul etmiş sayılırsınız.
HABERLER
Hizmet Almıyorum Diyenlerin Hizmet Aldığı Ortaya Çıktı
25.07.2023 17:41

MASKİ, Doğruları Kamuoyuyla Paylaştı

Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü tarafından yerel bir gazetede “Karaoğlanlı’nın Çilesi Bitmiyor” başlıklı habere ilişkin açıklamada bulunuldu. Yine araştırmacı gazetecilik ilkesine uygun olmayan bir şekilde yapılan haberin içeriğindeki birçok konunun gerçekleri yansıtmadığı ifade edildi.

MASKİ Genel Müdürlüğü tarafından, araştırmadan yapılan haberin doğrusunu anlatan bir açıklama yayınlandı.  Açıklamada; Yerel bir gazetede “Karaoğlanlı’nın Çilesi Bitmiyor” başlığıyla yayınlanan haberde hem MASKİ hem de Büyükşehir Belediyesi’ne ilişkin yanlış bilgilerin yer alması ve araştırmacı gazetecilik etiği gereği işlenen konular hakkında kurumlara herhangi bir soru sorulmamış, bilgi talebinde bulunulmamış olması dolayısıyla haber yapılırken tamamen kulaktan dolma bilgilerin kullanıldığı, doğru bilginin haberde yer almadığının en önemli göstergesi olduğu belirtildi.

Hizmet almıyor dedikleri vatandaşın hizmet aldığına dair kayıtları MASKİ’nin sisteminde mevcut

MASKİ tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi.

“ Söz konusu haberde “sözde eve gelip yükleyeceklerdi” ara başlığıyla verilen ve Elif Gürses isimli vatandaşımız gazetenin aktardığına göre 65 yaş üstü olmasına rağmen MASKİ ekiplerinin evinde yükleme işlemi yapmadığı konusunda açıklama yapıyor. Yalnız Değilsiniz projemiz kapsamında Elif Gürses isimli vatandaşımızın evine düzenli olarak MASKİ ekiplerimiz tarafından gidildiği ve yükleme işlemlerinin Yalnız Değilsiniz ekiplerimiz tarafından yapıldığı sistemlerimizde bulunan kayıtlarda mevcuttur. ÇÖZMER sistemimizin kayıtlarında Elif Gürses hanımefendinin başvuru kaydı mevcut olup ardından işlemlerinin gerçekleştirildiğine dair kayıtlar da sistemimize eklenmiştir. Öte yandan ekiplerimiz oluşturulan bu kayıtların ardından kendisine düzenli olarak ulaşmış ve yükleme işlemlerini sürekli olarak yapmıştır. Yine aynı kişiye ait su kartına en son 03 Temmuz 2023 tarihinde ekiplerimiz tarafından yerinde yükleme yapılmıştır. Eğer konu tarafımıza sorulsa araştırmacı gazeteciliğe olan saygımız gereği elimizdeki bilgileri kendileri ile paylaşmaktan geri durmazdık. Bizler, düzenli olarak bu hizmeti verirken, sistemimizde işlemlerin kayıtları bulunurken, gazetede hizmetin verilmediğinin iddia dahi edilmemesi direkt olarak verilmiyor denmesi gerçeği yansıtmamaktadır ve vatandaşlarımızı yanıltmaktadır.

Mahallede bulunan MASKİ Pratik cihazımız ile sadece avans değil su yükleme işlemi de yapılabiliyor

Bir diğer yanlış aktarılan konu da kartlı sayaçlarımızla ilgili olan bölüm… Haberde mahallede bulunan cihazımızın sadece yedek (avans) yükleme yaptığı ifade edilmiş. Özellikle dikkat çekmek istiyoruz iddia dahi edilmeden kesin yargıya varılarak su yükleme noktasının sadece yedek yükleme yaptığı ve su yükleme yapmadığı ifade edilmiş. Mahallede kurumumuzun AR- GE birimi tarafından geliştirilen MASKİ Pratik cihazımız bulunmaktadır. Vatandaşlarımız internet üzerinden yaptıkları işlemlerinin ardından bu cihazımızla su yükleme yapabiliyor. Yine vatandaşlarımız cihaz başına giderek akıllı telefonlarıyla karekodu okutup kredi kartıyla da su yükleme işlemi yapabilmektedir. Gazetede ifade edildiği gibi bu cihaz sadece yedek yükleme yapmak için değil, aynı zamanda su yükleme işlemini de yapmak içindir. Öte yandan cihazımız 2018 yılı Nisan ayından beri mahallede hizmet vermektedir. Karaoğlanlı mahallesinde bulunan MASKİ Pratik üzerinden Haziran ayında 40 adet işlem yapıldığı da kayıtlarımızda mevcuttur.  Ayrıca haberde geçen muhtarlığın kapısının kapalı olması ve yükleme sorunu yaşanmasıyla ilgili kurumumuzun bir alakası bulunmamaktadır. Bizim cihazımız muhtarlığın dış kısmında bulunmaktadır ve ulaşılamayacak durumda değildir.

Yoğunluk Oranları Denetlenerek, Direkt Karaoğlanlı’dan Araçlar da Çıkarılmıştır 

Büyükşehir Belediyemiz ile ilgili işlenen ulaşım konusunda da yine yanlış bilgiler kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Ulaşım Dairesinin verilerine göre Karaoğlanlı mahallesine her yarım saatte bir araç ulaşmaktadır. Bu araçlar düzenli olarak denetlenerek yoğunluk oranları ölçülüp gerekli müdahalelerde de bulunulmaktadır. Trafik zabıta ekipleri tarafından bu güzergahta sabah saat 6.30’da iş için yoğunluk oluştuğu tespit edilince yetkili araç kooperatifi tarafından müdahale edilerek 6.30’da direkt Karaoğlanlı mahallesinden araç kalkması sağlanmıştır. Ayrıca ekiplerin denetimleri sonrasında okul zamanı yoğunluk yaşandığı tespit edilmiş ve okulların açık olduğu aylarda da sabah 7.00’de direkt Karaoğlanlı’dan hareket eden araçlar devreye alınmıştır. Diğer zamanlarda ise Ulaşım Dairesi Trafik zabıta ekipleri tarafından yapılan denetimlerde araçların dolulukları da fotoğraflanmış, denetimler sonucunda elde edilen verilerde aşırı doluluk durumunun söz konusunu olmadığı kayıt altına alınmıştır

Kamuoyuna saygıyla bildiririz”

Previous Next
Sonraki Önceki
Manisa Büyükşehir Belediyesi © 2021 Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu