Merhaba!
Ben sürekli geliştirilmekte olan Manisa Büyükşehir Belediyesinin yapay asistanıyım.
Size her zaman doğru bilgiyi veremeyebilirim ama yine de elimden geleni yapacağım 🙂
Size nasıl yardımcı olabilirim?

Web sitemizi ziyaret ettiğinizde, IP adresiniz otomatik olarak toplanır.
Bu bilgi, güvenlik önlemlerimizi artırmak, hizmet kalitemizi iyileştirmek ve yasal gerekliliklerimizi yerine getirmek için kullanılmaktadır.
IP adresiniz, kimliğinizi doğrudan belirlemek amacıyla değil, güvenliğimizi sağlamak, dolandırıcılığı önlemek ve teknik sorunları gidermek gibi amaçlarla kullanılmaktadır.
Sohbete başladığınız an bu yükümlülüğü kabul etmiş sayılırsınız.
07.04.2015 16:05

MANİSA Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Halil Memiş, Demirci Belediye Başkanı Selami Selçuk’un Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin itfaiye ve cenaze aracı desteği vermediği yönündeki iddialarına yanıt verdi. Büyükşehir Belediyesi’nin hizmetleriyle etkin bir şekilde alanda olmasından rahatsızlık duyanların karalama faaliyetlerine başladığını belirten Memiş, “Biz, Sayın Belediye Başkanının gerçeğe aykırı uydurma bilgi ve haberlerle Belediyemizi karalamak yerine, halka sunduğu hizmetlerle medyada yer almasını arzu ederiz” dedi.

Demirci Belediye Başkanı Selami Selçuk’un çeşitli yayın organlarında yer alan Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin Demirci Devlet Hastanesi inşaatına itfaiye aracı göndermediği ve Yağmur Mahallesi’nde vefat eden vatandaş için de cenaze aracı göndermediği şekilndeki iddialarına Manisa Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Halil Memiş’ten yanıt geldi. Memiş, “Son günlerde Demirci ilçesinde Büyükşehir Belediyemizin itfaiye ve cenaze araçlarının talep edilen hizmetlere gönderilmediği yönünde çeşitli iddialar ortaya atılmaktadır. Gerçeği yansıtmayan ve yanlış bilgilerle kamuoyunda bilgi kirliliği yaratan bu tür açıklamaların görsel, yazılı ve sosyal medyada yer alması üzerine bu açıklamayı yapma zorunluluğunu hissetmiş bulunuyoruz” dedi.

İtfaiye aracı için yolu düzeltmediler

İlk olarak 12 Mart 2015 tarihinde inşaatı devam eden Demirci Devlet Hastanesi mühendislerinin 12 Bar basınçlı su testine ihtiyaçları olduklarını ifade ederek, Büyükşehir Belediyesi Demirci İtfaiye Amirliği’nden yardım istediklerini hatırlatan Memiş, “Talebin ardından Demirci İtfaiye Amirliğimiz bir itfaiye eri ve şoförle ilgili inşaata araç göndermişlerdir. İnşaatın alt tarafının aşırı çamurlu ve engebeli olması nedeniyle bölgeye giden ekibimiz, itfaiye aracının eteklerinin çamura saplanacağını, bunun da aracın parçalarının kırılmasına yol açacağını belirtmişlerdir. Takdir edersiniz ki böyle bir şeyin gerçekleşmesi halinde olası bir yangına müdahale edilemeyecek olması, vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini tehlikeye atacaktır” dedi.

Algı oluşturulmaya çalışılıyor

Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin çamurlu yolun mıcırlanması durumunda yardımcı olabileceklerini belirtmesine rağmen, hastane inşaatındaki mühendislerin çalışanları kovarcasına inşaat alanından uzaklaştırdığını vurgulayan Memiş, “Bundan yaklaşık 1 saat sonra Simav itfaiyesinden merdivenli itfaiye arazözü getirilmiş ve bu konu farklı şekillerde medyaya haber olarak yansımıştır. Kamuoyuna özellikle şunu belirtmek gerekir ki, Simav itfaiyesinden gelen itfaiye arazözünün eteklerinin yüksek olmasına rağmen çamurdan geçmesine olanak sağlanamamış, söz konusu yol kepçeyle düzeltilip, mıcırlanarak aracın hastane inşaatına ulaşması sağlanmıştır. Kısacası olay tamamen gerçeğinden saptırılarak, Büyükşehir’in hizmet etmediği şeklinde bir algı oluşturulmaya çalışılmıştır” dedi.

Savcılık cenaze aracı talebinde bulunmadı

Aynı şekilde bu kez 3 Nisan 2015 tarihinde Demirci ilçesine bağlı Yağmur Mahallesi’nde vefat eden Zahide Karaağaç isimli vatandaşa Büyükşehir Belediyesi Sağlık İşleri Daire Başkanlığı’nın cenaze aracı göndermediği iddialarının ortaya atıldığını hatırlatan Genel Sekreter Memiş, “Merhume Zahide Karaağaç’ın vefatının ardından cenazesinin Cumhuriyet Savcılığı’nın lüzum görmesi üzerine İzmir Adli Tıp Kurumu’na gönderilmesine karar verilmiştir. İlgili Mahalle Muhtarı, Demirci Koordinatörlüğümüzü arayarak, daha önce savcılık tarafından yapılan işlemlerde resmi belge istendiğini bildiği için araç gönderme talebinde bulunmadığını, sadece bilgi almak istediğini beyan etmiştir. Söz konusu mezarlık ve defin işlemlerinin henüz Büyükşehir Belediyemize geçmemiş olmasına rağmen, ilçe koordinasyon merkezimize ve bu binalarda Sağlık İşleri Daire Başkanlığı Mezarlık ve Defin İşlemleri Şube Müdürlüğü’nde görevli ekip sorumlularına ulaşıldığı takdirde, hiçbir sıkıntı yaşatılmadan cenazelerinin defnedileceğinin ve talep edilen araçların verileceğinin bilinmesini isteriz” diye konuştu.

Belediye Başkanı karalama yerine halka hizmetlerle medyada yer almalı

Herkesin ortak amacının Manisalılara hizmet etmek, onların ortak sorunlarına anında çözüm bulmak olması gerektiğine vurgu yapan Memiş, “Ancak amacı üzüm yemek olmayıp, bağcıyı dövmek olan bazı kimseler, ne yazık ki büyükşehir belediyesinin hizmetleriyle etkin bir şekilde alanda olmasından rahatsızlık duyduklarından karalama faaliyetlerine başlamışlardır. Özellikle Demirci Belediye Başkanımızın gerçekleri araştırmadan, her defasında televizyon kanallarına bağlanarak, Büyükşehir Belediyemizi karalamaya çalışması ve bu tür olayların sürekli tekrarlandığını ve rakam telaffuz ederek en az 50 kez bu şekilde olayın vuku bulduğunu söylemesini anlamak, izah etmek mümkün değildir. Biz, Sayın Belediye Başkanının gerçeğe aykırı uydurma bilgi ve haberlerle Belediyemizi karalamak yerine, halka sunduğu hizmetlerle medyada yer almasını arzu ederiz” dedi.

Haksız ve mesnetsiz iddiaları kınıyoruz

Yapılan mesnetsiz açıklamaları kınayan Genel Sekreter Memiş, şunları söyledi: “Manisa Büyükşehir Belediyesi, Başkanımız Cengiz Ergün öncülüğünde tüm kadrolarıyla 30 Mart 2014 yerel seçimlerinin ardından vatandaşlarımızın büyükşehir geçiş sürecinin sancılarını yaşamaması için hummalı bir çalışma içine girmiş ve bugün geldiğimiz noktada diğer yeni büyükşehir olan illerin çok önünde bu süreci en iyi şekilde göğüslemiştir. İtfaiye ve cenaze hizmetleri Dünya Bankası tarafından desteklenen Vatandaş Karnesi uygulamasında vatandaşın memnuniyetinin yüzde 95’leri bulduğu hizmetler üzerinden Manisa Büyükşehir Belediyesi’ni karalamaya çalışmak, neyin göstergesidir, takdiri kamuoyuna bırakıyoruz. Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak bizler ayrım yapmadan, siyasi kaygı gütmeden yalnızca ve yalnızca vatandaşlarımıza hizmet götürmenin gayreti içindeyiz. Bu tür yıpratma ve karalama politikalarına vatandaşlarımızın rağbet göstermemesini rica ediyor, ortaya atılan haksız ve mesnetsiz iddiaları kınıyoruz.”

Diğer Haberler
Sonraki Önceki
Manisa Büyükşehir Belediyesi © 2021 Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu